المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : صلاة البابا كرلس ...... لامتحانات

marko maher
05-31-2007, 06:33 PM
صلاة البابا كيرلس كتبها لاحد الطلبة { تصلى يوم الامتحان}

*سيدى يسوع المسيح اشكرك لانك علمتنى كيف التجا اليك فى وقت الشدة اذ قلت"ادعونى فى وقتا الضيق انقذك فتمجدنى" فها انا اصرخ اليك ان تمنحنى حكمة وفهم الاسئلة وذكرنى بما حفظتة و اعطنى نعمة حتى اعبر التجربة بسلام
و امنحنى سلام عميقا و بركة فى الوقت الدى اكون فيه فى لجنة الامتحان
* ربى يسوع اتوسل اليك ان تعطنى نعمة فى اعين المصححين و حنن
قلوبهم فى تصحيح اوراقى .
*يارب انا خاطى ولم ارضيك ولم ارضى نفسى طول السنة لكن اسالك
ان تعاملنى كحطيئتى وقسوة قلبى بل بحبك وحنانك يارب انت قلت" اطلبوا
تجدوا اسالوا تعطوا اقرعوا يفتح لكم ّ وايضا ّ من يقبل لى لا اخرجة خارجا"
استجب لنا بشفاعة العذراء مريم و ملاءكتك و جميع قد يسيك الى الدهر الاتى.
ابانا الذى فى السموات...........

صلاة قبل المذاكرة {للبابا شنودة}

*ربى الحبيب انا يارب لا استطيع الفهم من ذاتى لكن انت تجلس معى و
بجوارى وانا اذاكر ليس من اجل العلم ولا من اجل المستقبل وانما من
اجلك انت حتى يعرف الكل ان اولادك ناجحون وان كل عمل يقومون
به يكونون امناء فيه ويكون الرب معهم وياخذ بيدهم فتحبك جميع الناس.
+امين+

*اذكرونى فى صلواتكم*
*صلوا من اجلى*

"ماركو ماهر "
2007

Team Work®
05-31-2007, 07:19 PM
الله الله الله الف الف الف شكر ليك وربنا يبارك حياتك واتمنى من رب المجد ان يعطيك نعمة وبركة ويا رب تكون سعيد معانا واهلا بيك معانا فى الموقع

وربنا يبارك حياتك

شكرا

samehn
05-31-2007, 07:56 PM
شكرا يا ماركو على هذه الصلاة الرائعة
وبركة شفاهة البابا كيرلس السادس تكون معنا
ربنا يبارك حياتك
:)

اللة يرعانى
05-31-2007, 07:57 PM
ربنا معا كل اولادو بركة البابا كيرلس تكون معنا كلنا ربنا يعوض تعبك

جرجس عبد يسوع المسيح
05-31-2007, 08:01 PM
انا حولت اعمل موضوع مقبلتهوش بعد كدة عملتن فى اى موضوع معمول..انا مجدى بطلب من رب المجد يسوع انة يكون معايه انا انسان خاطى حقير وانا انهردة بطلب منكم الصلاة محتاج صلاواتكم كلكم انا كل لما اعمل خطية ارجع اندم عليها واعملها تانى بس انا الايام دى حاسس بلخلاص الحقيقى انا عندى مشكلة تانية مشكلة محتار اعمل فيها اية مشكلة حياة او موت كل يوم اطلب من ربنا انة يحلهالى انا عوزكم تطلبو معايه انة يحل المشكلة انكم تصلولى ... انا عبد الرب بطلب منك يارب انك تكون دايما مع ابنائك هما داخلين فى وقت امتحانات وفقهم بقويتككون حصن معين ليهم وكون ملجأ للخلاص ليهم انا يارب بدموعى الغزيرة وبقلبى الزليل وبتمنى منك المغفرة وقبول توبتى ياعظيم وتحللى مشكلتى يا بابا يسوع لم اطلقق يارب ان لم تباركنى متخزن يارب صورة يعقوب اعتينى خلاص ابدى يارب المخلص ايها الفدى العظيم بارك كل الاعضاء الى فى المنتدى واديهم على حسب ايمانهم كلنا يارب عبيدك وانت ليس لك مثيل يا ملك الملوك يا يسوع ... عبد الرب مجدى

لونجينوس
05-31-2007, 11:03 PM
شكرا ياماركو على الصلاة الهايلة

والمليانه وعود وتعزيات

ربنا يعوض تعبك

Narmar
06-02-2007, 03:50 AM
شكرا ليك يا ماركو على صلاتك يا جميل وربنا معاااااك :)

Narmar
06-02-2007, 03:51 AM
انا حولت اعمل موضوع مقبلتهوش بعد كدة عملتن فى اى موضوع معمول..انا مجدى بطلب من رب المجد يسوع انة يكون معايه انا انسان خاطى حقير وانا انهردة بطلب منكم الصلاة محتاج صلاواتكم كلكم انا كل لما اعمل خطية ارجع اندم عليها واعملها تانى بس انا الايام دى حاسس بلخلاص الحقيقى انا عندى مشكلة تانية مشكلة محتار اعمل فيها اية مشكلة حياة او موت كل يوم اطلب من ربنا انة يحلهالى انا عوزكم تطلبو معايه انة يحل المشكلة انكم تصلولى ... انا عبد الرب بطلب منك يارب انك تكون دايما مع ابنائك هما داخلين فى وقت امتحانات وفقهم بقويتككون حصن معين ليهم وكون ملجأ للخلاص ليهم انا يارب بدموعى الغزيرة وبقلبى الزليل وبتمنى منك المغفرة وقبول توبتى ياعظيم وتحللى مشكلتى يا بابا يسوع لم اطلقق يارب ان لم تباركنى متخزن يارب صورة يعقوب اعتينى خلاص ابدى يارب المخلص ايها الفدى العظيم بارك كل الاعضاء الى فى المنتدى واديهم على حسب ايمانهم كلنا يارب عبيدك وانت ليس لك مثيل يا ملك الملوك يا يسوع ... عبد الرب مجدى

اما عنك حبيبى
بص اولا ربنا معاك
ثانيا ممكن تبعتلى ايميلك فى رساله خاصه
احب اتعرف عليك واتكلم معاك شويه
ممكن ولا لا
على العمووم ربنا معاك ويباركك يا باشا :)

جرجس عبد يسوع المسيح
06-02-2007, 10:44 PM
انا يشرفنى انى اكلم حضرتك اميلى دة[email protected] وياريت تكتبلى اميل حضرتك