تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة


  †† ارثوذكس †† > أتكلم من قلبك † مفتوح للزوار † > حوار من الاعماق

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †


العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

تحياتي واشواقي للجميع قبل ايام طرحت موضوع هل الحب مجرد كلام نتداوله فوجدت وياللعجب اصبح الحب عند الاغلب مجرد كلام !!!!!!!!! هنا نقول للمتزوجين في منتدانا الجميل ويقول

اعلانات

موضوع مغلق

 
أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

رقم المشاركة : ( 1 )
الصورة الرمزية يارا الاموره
يارا الاموره
مكسوره الجناح
يارا الاموره غير متواجد حالياً
 
رقم العضوية : 98791
تاريخ التسجيل : Mar 2010
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 270
عدد النقاط : 10
قوة التقييم : يارا الاموره is on a distinguished road
IC16 العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-03-2010 - 11:56 AM ]


تحياتي واشواقي للجميع
قبل ايام طرحت موضوع هل الحب مجرد كلام نتداوله فوجدت وياللعجب
اصبح الحب عند الاغلب مجرد كلام !!!!!!!!! هنا نقول للمتزوجين في منتدانا الجميل ويقول المثل اسئل مجرب ولا تسأل حكيم ........
اعزائي وعزيزاتي المتزوجون هل العلاقه الجنسيه بين الزوجين تبرهن على
مدى الحب او عمق الحب بين الزوجين ,,,, وهل من خلال هذه العلاقه نستطيع ان نعرف اذاكان الحب قدتغير من طرف الى اخر
وهل من الممكن ان يحصل فراق بين زوجين يكون الاستمتاع في احلى
لحظاته في الممارسه الجنسيه بينهما اي هناك تناغم كبير بينهما



hgughri hg[ksdi fdk hg.,[dk id ludhv hgpf fdkilh !!!h, lh`h


Sponsored Links
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 2 )
مارى ابو سيفين
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 102104
تاريخ التسجيل : Apr 2010
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 4
عدد النقاط : 10

مارى ابو سيفين غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-07-2010 - 02:41 AM ]


بصراحة الموضوع دا جرئ جدا


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 3 )
soozy
ارثوذكسي شغال
رقم العضوية : 93160
تاريخ التسجيل : Jan 2010
مكان الإقامة : قلب المسيح
عدد المشاركات : 71
عدد النقاط : 10

soozy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-08-2010 - 08:45 PM ]


بصى يارا محدش يقدر ينكر ان العلاقة دى مهمة جدا فى الحياة الزوجية لكن كمان مهم اوى انة يكون فى لغة من التفاهم وتقارب الافكار والمبادىء بين الزوجينلان لو دا مش موجود هتبقى لحظات التفاهم والتقارب فى اوقات العلاقة الجسدية بس وشوية شوية مع اختلاف الافكار والمبادىء والطباع هيحصل ملل وفتور لان مافيش تجاوب ولا تناغم فى باقى نواحى الحياةوكمان مهم اوى ان ربنا يكون موجود فى اى علاقة بين اتنينوعيشو بوصايا ربنا مش واحد يكون مع ربنا والتانى فى اتجاة تانى بعيد مهما كانت محبتهم واشواقهم هيجى وقت يفترقو لان الاتجاة والطريق مش واحد ومهما حاول طرف انة يخدع التانى لازم يجى وقت ينكشف وهنا تبقى مشكلة كبيرة اوى لو تم الزواج قبل ما يكتشفو انهم مش ماشين فقى اتجاة واحد من حيث الافكار والمبادىء والميول ودا مجرد راى مرسى يارا موضوعك شيق ومهم .


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 4 )
خالد يعقوب تادرس
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 60219
تاريخ التسجيل : Apr 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 9
عدد النقاط : 10

خالد يعقوب تادرس غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-09-2010 - 03:53 AM ]


العلاقة الجنسية بين الزوجين هى محصلة للحب بينهما 0 ونعم هى تظهر عمق هذا الحب وتظهر ان بينهم توافق 0 واضطراب هذه العلاقة بين الزوجين يظهر خلل ما بينهم 0ورد على سؤالك ان كان هناك زوجين والعلاقة بينهم متناغمة وممتعة للطرفين وهل من الممكن ان يحدث بينهم افتراق فالاجابة اعتقد انه من الممكن حدوث مشاكل ولكن الافتراق لا يحدث فجاءة ولكن يجب ان يكون هناك مقدمات واخيرا احب ان اوضح ان الحب مثل الشجرة او الطفل الصغير يجب تغذيته كل يوم حتى يكبر ولا يموت


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 5 )
samerco75
ارثوذكسي متألق
رقم العضوية : 27192
تاريخ التسجيل : Apr 2008
مكان الإقامة : mansoura
عدد المشاركات : 1,107
عدد النقاط : 12

samerco75 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-14-2010 - 11:13 AM ]


ياجميل الله شبه علاقة الرجل بامراته بعلاقتنا بيه .
والعلاقة دى مقدسة فى المسيح وفيها بتتلاشا كل خلافتهم
ويعطى كل واحد للاخر قبل ان ياخز
كتير من الناس ممكن يسافروا بعيد لاى ظروف ويظل الحب بينهم حتى يتلاقوا
الله قادر ان يعطينا ان نتمتع بوجوده فى حياتنا على الارض ونسعد معه فى الابدية
امين


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 6 )
توميان الغلبان
ارثوذكسي صانع
رقم العضوية : 94760
تاريخ التسجيل : Feb 2010
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 441
عدد النقاط : 10

توميان الغلبان غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-14-2010 - 11:36 AM ]


موضوع جميل و جرئ يا يارا
فعلاً العلاقه دي هي مقياس تقارب الزوجين و استمرار حبهم لبعض، صحيح إنها ممكن تستمر بدون حب، كأنها واجب مفروض لكن مش هاتستمر كتير.


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 7 )
كراكيب
ارثوذكسي بارع
رقم العضوية : 14367
تاريخ التسجيل : Jan 2008
مكان الإقامة : في بيتنا
عدد المشاركات : 1,663
عدد النقاط : 12

كراكيب غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-14-2010 - 01:02 PM ]


  • ده شيء يشعر بيه الزوجين وهو في اغلب الحالات ترجمة للحب بينهم لانه علي راي سيدنا الانبا بولا هي علاقة عطاء مش ممكن حد يعطي حد حاجة وهو مش بيحبه واكيد لو هما متضايقين من بعض او في حد منهم في نفسيته شيء من الاخر بتظهر برده من خلال الموضوع ده

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 8 )
يارا الاموره
مكسوره الجناح
رقم العضوية : 98791
تاريخ التسجيل : Mar 2010
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 270
عدد النقاط : 10

يارا الاموره غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-14-2010 - 07:33 PM ]


شكرا كتتتتير ليكم وبرئيكم الي استفد بي حقيقي


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 9 )
انا عابر
ارثوذكسي بداء يشتغل
رقم العضوية : 76790
تاريخ التسجيل : Sep 2009
مكان الإقامة : اردني مقيم بمصر
عدد المشاركات : 35
عدد النقاط : 10

انا عابر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 04-21-2010 - 03:59 AM ]


العلاقه الجنسيه ليست هي دليل الحب
الموضوع هو بكيفيه الشعور والحب اثناء العلاقه يعني في فرق لما موضف يكون رايح لشغله لانو لابد انو يروح شغله وانو واجب عليه
وبين موظف بكون رايح شغله عشان بحب شغلو
العلاقه الجنسيه ليست بالكثره ولكن بالنوعيه
شكلي بعمل اعلان لغسالات
هههههههههههاي
الرب يكون معكم
ارجو اني وضحت النقطه


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 10 )
sky eagel
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 89841
تاريخ التسجيل : Dec 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 2
عدد النقاط : 10

sky eagel غير متواجد حالياً

Smile رد: العلاقه الجنسيه بين الزوجين هي معيار الحب بينهما !!!او ماذا

كُتب : [ 05-14-2010 - 01:38 PM ]


العلاقه الجنسيه بين الزوجين ليست المقياس الوحيد لقياس مستوى الحب بينهما إنما هى أحد الأسباب الرئيسيه .. ولكن نقدر نقول أن الأشياء الأخرى فى الحياه لها دور هى أيضاً فى سعادة الزوجين مثل :-

  1. الإتفاق بينهما فى عدة أشياء يجعلهما سعداء بهذا الترابط.
  2. أن يحاول كلاً منهما على قدر الإمكان كيف يخدم الآخر ويجعله سعيداً ؟.
  3. أن يحاول كلاً منهما أن يفكر فى إسعاد الطرف الآخر وإشباعه جنسياٌ أثناء العلاقه الجسديه .
... وعدَّة أشياء أخرى فى الحياه لها دور كبير فى المساهمه فى جعل الزوجين سعداء .


موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
!!!او, بين, بينهما, الحب, الجنسيه, العلاقه, الزوجين, ماذا, معيار, هي

اعلانات

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع تقييم هذا الموضوع
تقييم هذا الموضوع:

تعليمات المشاركة
تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
موضوع المناقشة +†+ الحب الصادق & الحب الزائف & مفاجآت تهلكـ دروب الحب rose الموضوعات الشبابية 23 09-24-2011 08:04 PM
إن الإنسان قبـل الحب (( شيء)) menacapo الموضوعات الشبابية 9 06-05-2011 08:18 PM
انتم لا تعرفون حقيقة الحب! marmargogo الموضوعات الشبابية 5 10-31-2010 09:06 PM
الصعب و الاصعب فى الحب مرموره الموضوعات الشبابية 14 10-30-2010 11:52 AM
الحب الحقيقي menacapo المنتدى العام 3 02-14-2010 09:08 AM


الساعة الآن 10:03 PM.